Konwersja na judaizm nie tylko ortodoksyjna?
- 30 listopada, 2005
- przeczytasz w 1 minutę
Przed izraelskim Sądem Najwyższym stanęła sprawa o oficjalne uznawanie konserwatywnych i reformowanych konwersji przeprowadzanych w Izraelu. Do sądu zwrócili się przedstawiciele judaizmu reformowanego, którzy domagają się zakończenia monopolu, który w sprawach konwersji w Izraelu, ma rabinat ortodoksyjny. Wcześniej w tym roku izraelski Sąd Najwyższy nakazał uznawanie konwersji nie-ortodoksyjnych w przypadku osób, które do konwersji przygotowały się w Izraelu, ale dopełniły procedurę poza jego granicami. Przedstawiciele ortodoksyjnego rabinatu są przeciwni […]
Przed izraelskim Sądem Najwyższym stanęła sprawa o oficjalne uznawanie konserwatywnych i reformowanych konwersji przeprowadzanych w Izraelu. Do sądu zwrócili się przedstawiciele judaizmu reformowanego, którzy domagają się zakończenia monopolu, który w sprawach konwersji w Izraelu, ma rabinat ortodoksyjny.
Wcześniej w tym roku izraelski Sąd Najwyższy nakazał uznawanie konwersji nie-ortodoksyjnych w przypadku osób, które do konwersji przygotowały się w Izraelu, ale dopełniły procedurę poza jego granicami. Przedstawiciele ortodoksyjnego rabinatu są przeciwni uznawaniu reformowanych i konserwatywnych konwersji — ich zdaniem grozi to osłabieniem tożsamości Izraelczyków.