Nie będzie ortodoksów na reklamach
- 13 sierpnia, 2003
- przeczytasz w 1 minutę
Przeciwko wykorzystywaniu w celach reklamowych symboliki religijnej wypowiedział się główny rabin Rosji Berl Lazar. Przyczyną wypowiedzi było pojawienie się na ulicach Moskwy plakatów z ultraortodoskyjnymi Żydami i podpisem: “Centrum Moskwa — pracuje również w soboty”. Zdaniem rabina, który wraz z organizacją “Świat żydowski” podał już centrum do sądu — reklama obraża religijne i narodowe uczucia Żydów. — Plakat ten sugeruje — podkreślił rabin — że ortodoksyjny, religijny […]
Przeciwko wykorzystywaniu w celach reklamowych symboliki religijnej wypowiedział się główny rabin Rosji Berl Lazar. Przyczyną wypowiedzi było pojawienie się na ulicach Moskwy plakatów z ultraortodoskyjnymi Żydami i podpisem: “Centrum Moskwa — pracuje również w soboty”.
Zdaniem rabina, który wraz z organizacją “Świat żydowski” podał już centrum do sądu — reklama obraża religijne i narodowe uczucia Żydów.
— Plakat ten sugeruje — podkreślił rabin — że ortodoksyjny, religijny Żyd może w sobotę zamiast czcić Boga — robić zakupy. W ten sposób przedstawia ona nieprawdziwą wizję naszej wiary.