TV Puls chce zmiany koncesji
- 5 grudnia, 2006
- przeczytasz w 1 minutę
TV Puls ojców franciszkanów konwentualnych złożyła w KRRiT wniosek o zmianę koncesji z wyspecjalizowanej na uniwersalną. Obecna koncesja stacji wymaga poświęcania 70 proc. czasu antenowego na programy o charakterze społeczno-religijnym. Po zmianie byłoby to tylko 20 proc. Dzieje się to, co przewidywali analitycy: zaostrza się walka między stacjami komercyjnymi – komentują medioznawcy. – Możemy się wkrótce spodziewać komercyjnej ofensywy tej stacji. Wniosek o zmianę koncesji można […]
Dzieje się to, co przewidywali analitycy: zaostrza się walka między stacjami komercyjnymi – komentują medioznawcy. – Możemy się wkrótce spodziewać komercyjnej ofensywy tej stacji. Wniosek o zmianę koncesji można też zinterpretować jako oznakę spadku wpływu franciszkanów na tę telewizję, a nawet zapowiedź sprzedaży przez nich pakietu większościowego – wyjaśnia jeden ze specjalistów od telewizyjnego merketingu.
W czerwcu tego roku 24,48 proc. udziałów w TV Puls kupił koncern medialny Ruperta Murdocha News Corp. Resztę udziałów ma zakon franciszkanów.
Włoski dziennik “Corriere della Sera” poinformował na początku listopada, że wiceprezes News Corp Martin Pompadur omawiał z przedstawicielami Watykanu szczegóły joint-venture między jego grupą a Kościołem w sprawie TV Puls. Według dziennika, Pompadur miał m.in. nalegać, aby nadać TV Puls charakter bardziej komercyjny.