- 12 sierpnia, 2016
- przeczytasz w 1 minutę
‘Amen’ zamiast ‘lubię to’, zero przeklinania, indeks 600 zakazanych słów – to ewangelikalna wersja Facebooka z Brazylii, która w pierwszym tygodniu funkcjonowania zdobyła 100 tys. użytkowników.
Amen zamiast lajka, czyli Facegloria
‘Amen’ zamiast ‘lubię to’, zero przeklinania, indeks 600 zakazanych słów – to ewangelikalna wersja Facebooka z Brazylii, która w pierwszym tygodniu funkcjonowania zdobyła 100 tys. użytkowników.
Jak informuje brytyjski dziennik The Telegraph, pomysłodawcami nowego serwisu społecznościowego o nazwie Facegloria jest grupa ewangelikalnych protestantów z Sao Paulo, którzy chcieli stworzyć ‘chrześcijańską’ wersję popularnego Facebooka – bez przemocy, golizny, czy promowania używek i związków jednopłciowych i w służbie ewangelizacji. Na straży moralności stoi 20 wolontariuszy kontrolujących wpisy.
Perspektywy rozwoju są optymistyczne, biorąc pod uwagę fakt, że spośród 202 milionów mieszkańców Brazylii aż 42 miliony to chrześcijanie ewangelikalni, których liczba rośnie, głównie kosztem Kościoła rzymskokatolickiego. Jeśli tendencja się utrzyma to przed 2040 rokiem Brazylia stanie się krajem protestanckim.