
- 23 listopada, 2015
- przeczytasz w 1 minutę
Agencja reklamowa współpracująca z trzema firmami prowadzącymi prawie połowę kin w Wielkiej Brytanii nie zgodziła się na pokazanie reklamówki wyprodukowanej na zamówienie Kościoła anglikańskiego. Filmik promuje modlitwę i widać na nim zwykłych ludzie w różnych...
Modlitwa Pańska urazi kinową widownię?
Agencja reklamowa współpracująca z trzema firmami prowadzącymi prawie połowę kin w Wielkiej Brytanii nie zgodziła się na pokazanie reklamówki wyprodukowanej na zamówienie Kościoła anglikańskiego. Filmik promuje modlitwę i widać na nim zwykłych ludzie w różnych sytuacjach zmawiających słowa Modlitwy Pańskiej.
Zdaniem Digital Cinema Media minutowy przekaz z modlitwą może urazić widownię — inaczej wierzącą i niewierzącą.
Kościół Anglii chciał, aby trwający niespełna minutę filmik pokazywano przed wchodzącą do kin ostatnią częścią ‘Gwiezdnych Wojen’ pod znamiennym tytułem Przebudzenie mocy. Premiera superprodukcji przewidziana jest na tydzień przed Bożym Narodzeniem, więc przypomnienie o modlitwie było z punktu widzenia Kościoła tym bardziej uzasadnione. Arcybiskup Canterbury Justin Welby, który sam występuje w klipie, uznał decyzję agencji za oburzającą. Miliony ludzi na świecie — powiedział arcybiskup — codziennie się modli. Mogą być oni zaskoczeni i głęboko zasmuceni tą decyzją. Zwłaszcza zważywszy na ostatnie wydarzenia — terrorystyczny atak w Paryżu — kiedy wielu ludzi w modlitwie znalazło otuchę i ukojenie.
https://www.youtube.com/watch?v=vlUXh4mx4gI
Arcybiskup dodał też, że przygotowany filmik tak samo może “urażać” jak kolędy w Boże Narodzenie.
Kościół Anglii nie wyklucza wystąpienia na drogę sądową w zwiazku z odmową przyjęcia przez dystrybutorów filmu #JustPray.